perjantaina, elokuuta 10, 2007

Hyviä puolia

Purrrina haastoi minut listaamaan kymmenen hyvää puolta itsestäni. Niitähän kuulkaa riittää!

1. Olen luova. Luovuus on ehdottomasti paras piirteeni. Luovuus manifestoituu lähinnä kuvallisissa asioissa, niin ammatillisesti kuin muutenkin, mutta pidän itseäni myös kielellisesti suhteellisen nokkelana ja taiteellisesti muutenkin aika monilahjakkaana. Tosin en ole missään briljantti, mutta osaan piirtää, kirjoittaa, laulaa ja näytellä varsin mukavasti.

2. Olen hauska ja minulla on kyky nähdä komiikkaa arjessa. Huumorintajuni estää minua usein vaipumasta masennukseen tai itsesääliin, tai ainakin pystyn samalla nauramaan omalle keskiluokkaiselle vatuloimiselleni, kun sitä teen. Saan ihmiset nauramaan jutuillani. Huumorintajuni on myös varsin laaja-alainen ja käytän sen eri puolia eri ihmisten kanssa.

3. Osaan haltioitua ja hurmaantua. Musiikki nostaa minut kosmisille radoille, kauniit talot tekevät onnelliseksi, luonnon kauneus herkistää. Osaan tunnistaa onnelliset hetket ja vaalia niitä. Näen kauneutta yllättävissä paikoissa ja saan siitä iloa.

4. Olen empaattinen. Osaan kuunnella, jaksan kiinnostua, minulle on luullakseni helppo puhua asioista. Elän muiden ihmisten asioissa mukana, jos hyvä ystävä eroaa olen aika pahasti myötähajalla. Olen ystävänä solidaarinen ja lämmin.

5. Minulla on vahva oikeudentaju ja sosiaalinen omatunto. Olen heikompien puolella, kannatan tasa-arvoa, haluan osaltani vähentää kärsimystä. Jokapäiväisessä elämässä tämä manifestoituu lähinnä kasvissyöntinä ja ekologisina kulutusvalintoina, annan myös yleensä spugeille rahaa (nykyään lähes jokapäiväistä kun työmatka kulkee Hesarin poikki).

6. Minulla on tuuhea tukka. Olen muuten hyvin vähäkarvainen ja kalvakka olento, mutta jostain syystä päähän on kertynyt suuret määrät puolikiharaa, karkeaa hiusta. Tukkani on joskus aika hankala ja näyttää tälläkin hetkellä vähän turhan paljon toispuoleiselta leijonanharjalta, mutta pidän sen runsaudesta ja lähes-aito-punapää-hennaväristä.

7. Minulla on itse asiassa aika suuret silmät. Pyöreät, suuret ja samalla vähän vinot. Niiden väri on vaaleansininen, en ehkä itse valitsisi sitä väriä, mutta toisaalta se on aika puhdas ja posliininappimainen sävy.

8. Minulla on esteettistä silmää ja tyylitajua. Olen aina omalla tavallani panostanut pukeutumiseen paljon, sisustusasioissa olen aika tinkimätön. Kotini oli jo parikymppisenä omannäköiseni, punavalkoinen ja harkittu kokonaisuus joka sai ensimmäistä kertaa luonani vierailevat hämmästymään (siihen aikaan jengi asui lähinnä kommuuneissa patjalla). Tämä estetiikanjano tekee minusta kyllä vähän snobin, mutta minkäs teet.

9. Olen kiinnostunut asioista. Pyrin seuraamaan kulttuuria, lukemaan paljon, kehittämään henkistä puoltani. En vietä iltoja sohvalla paskaviihteen parissa vaan harrastan sellaisiakin asioita, jotka eivät aina tunnu kauhean kivalta (kuten saksan opiskelu) mutta tiedän niistä olevan minulle hyötyä, enkä tarkoita hyötyä missään työnsaanti-kontekstissa vaan yleissivistyksen ja itseensätyytyväisyyden kannalta.

10. Olen analyyttinen. Kykenen yleensä näkemään arkielämän ilmiöissä ja tapahtumissa laajemman tason ja keskustelemaan siitä. Osaan myös kirjoittaa auki ajatuksiani. Tämä analyyttisyys koskee myös tunne-elämää, osaan luullakseni melko hyvin sanallistaa kelojani.

Siankärsämö
ja Lumis, teissä on niin paljon hyviä puolia että kymmenen kohdan listaamisen luulisi käyvän suit sait!

1 kommentti:

  1. Ihanan positiivinen meemi. Nimenomaan ilman mitään mukavaatimatonta tai realistista "mutta tämän asian kääntöpuoli on tietysti -" -latistamista. Tätä pitäisi harjoittaa säännöllisesti mutta tarpeeksi harvoin, vaikka puolivuosittain.

    VastaaPoista

Hei anonyymi! Keksithän itsellesi nimimerkin kommentoidessasi! Lisää huomattavasti vastaushalukkuuttani! Pus!